Cellulit a dieta

Jednym z podstawowych sposobów zapobiegania oraz zwalczania cellulitu jest zastosowanie odpowiedniej diety. Zmieniając niewłaściwe nawyki żywieniowe możemy w prosty i powszechnie dostępny sposób zatroszczyć się o odpowiednią przemianę materii, a tym samym poprawić wygląd skóry.

Dieta wspomagająca walkę z cellulitem ma za zadanie przyspieszyć metabolizm, pobudzić spalanie tłuszczu a także pomóc w usunięciu nadmiaru toksyn z organizmu. Pierwszą zasadą, jakiej należy przestrzegać chcąc uporać się z „pomarańczową skórką”, jest unikanie posiłków typu fast-food. Jedzenie serwowane w krótkim czasie, choć apetyczne i smaczne, pełne jest szkodliwych tłuszczów, które z pewnością odłożą się w chorych tkankach. Korzystnie jest także unikać innych dań bogatych w tłuszcze i ostre przyprawy, które sprzyjają gromadzeniu się wody w organizmie. Również ograniczenie do minimum spożycia soli wpłynie pozytywnie na poprawę gospodarki wodnej organizmu, a co za tym idzie pomoże uporać się z cellulitem.

Jak ułożyć dietę?

Dietę antycellulitową należy ustalić w oparciu o spożywanie lekkostrawnych posiłków na bazie ryb, białego mięsa, chudego nabiały czy ryżu. Niezwykle istotne jest także wzbogacenie codziennego jadłospisu o duże ilości świeżych warzyw i owoców, bogatych w witaminy i mikroelementy. Dzięki nim Twoja skóra otrzyma bombę składników odżywczych, które pomogą jej odzyskać zdrowy wygląd.  Doskonałym źródłem witaminy B, koniecznej w diecie antycellulitowej, są jajka drożdże i kiełki zbóż, zaś zdrowe kwasy tłuszczowe omega odnajdziesz w olejach roślinnych, margarynie, orzechach i rybach.

Usuń toksyny!

Usunięciu toksyn z organizmu sprzyja spożywanie dużej ilości niegazowanej wody mineralnej, co najmniej 1,5 litra w ciągu dnia. Wybierając odpowiednią wodę warto zwrócić uwagę, aby zawierała jak najmniej sodu. Ponadto zalecane jest wzbogacenie diety o produkty moczopędne, takie jak pietruszka, seler, arbuz czy truskawki. Oprócz wody mineralnej warto pić zieloną herbatę, która zawiera składniki przyspieszające przemianę materii. Jest to doskonała alternatywa dla kawy, powszechnie znanej jako substancja zanieczyszczająca organizm toksynami i wypłukująca cenne mikroelementy.

Stosując dietę przeciwdziałającą cellulitowi, warto także pamiętać o regularności jedzenia. Trzy obfite posiłki w ciągu dnia należy zastąpić pięcioma mniejszymi, najlepiej spożywanymi o jednakowych porach. Wyrobienie tego pozytywnego nawyku wspomoże organizm w zaprzestaniu magazynowania tłuszczów i pozwoli usunąć cellulit.